AH to go

AH to go

  • Waar vind ik de winkels van AH to go?

    Er zijn ruim 80 winkels van AH to go, verspreid door heel Nederland. De meeste vind je op NS stations. Zoek je een overzicht van onze winkels, adressen en openingstijden? Bezoek dan deze link.

  • Kan ik mijn bonuskaart bij AH to go gebruiken?

    Nee, de Bonuskaart hoort bij de Albert Heijn supermarkten; bij AH to go hanteren we geen Bonusaanbiedingen.

  • Hoe kan ik solliciteren bij Albert Heijn to go?

    Je past perfect in ons team als je van foodtrends en van klanten houdt. En als je vindt dat lekker, snel en gezond eten bereikbaar moet zijn. Het kan namelijk altijd beter Geïnteresseerd? Lees hier waar je jouw CV en motivatie naartoe kan sturen. Stage vacatures vind je op www.ah.nl/werk.

App

Scannen en sparen

  • Hoe scan ik mijn AH to go kaart bij de kassa?

    Om je kaart te scannen bij de kassa, open je eerst de app. Dan tik je op de blauwe ronde knop links onderin het scherm. Er staat een code op de kaart en die scan je bij de kassa. Dat kan bij de gewone kassa en bij de zelfscankassa’s.


    Lukt het scannen niet? Volg dan deze 3 tips:
    • Houd je smartphone op ongeveer 20 cm afstand van de scanner.
    • Probeer je toestel goed stil te houden. Als je beweegt kan de scanner de code op de AH to go
    kaart niet lezen.
    • Pas de helderheid van je scherm aan. Als je scherm te donker is ingesteld, kan de code niet
    goed worden gelezen.

  • Wat is een spaarkaart en hoe verzilver ik ‘m?

    In de AH to go app vind je verschillende spaarkaarten waarmee je kan sparen voor o.a. koffie, thee, croissants, fruit en sappen & smoothies. Heb je één van deze producten vijf keer gekocht? Dan is je spaarkaart vol en krijg je het product de volgende keer gratis! Om punten te sparen en te verzilveren scan je de barcode in de app wanneer je afrekent bij de kassa.

  • Zijn mijn spaarkaarten ook geldig bij Albert Heijn supermarkten?

    Nee, de spaarkaarten in de AH to go app zijn alleen geldig in de AH to go winkels. De spaarkaarten in de app zijn niet geldig in de Albert Heijn supermarkten.

Algemeen

  • Kan ik mijn ah.nl-account gebruiken voor de app?

    Ja, dat kan. Sterker nog: dat is super handig. Want zo kan je alles overzichtelijk en snel vanuit één account terugvinden. Meld je dus aan met het profiel dat je ook op ah.nl gebruikt. 

  • Ik heb een andere telefoon, kan ik mijn account overzetten?

    Uiteraard. Je kan de app gewoon installeren op je nieuwe telefoon. Inloggen doe je vervolgens zoals je gewend bent: met je AH-profiel.

  • Kan ik ook mobiel betalen met de app?

    Dat kan met Tap to go. Met dit winkelconcept sla je de kassa over. Wél moet je eerst je bankrekening aan je Tap to go-kaart koppelen, door een transactie van 1 cent te maken. De producten die jij met je kaart ‘tapt’ komen in je winkelmandje. Het bedrag wordt automatisch van je rekening afgeschreven. Wanneer precies hangt van je bank af, maar hou rekening met twee dagen verwerkingstijd.

  • Ik heb een tip of opmerking over de app. Waar kan ik terecht?

    Alle ideeën en suggesties zijn van harte welkom! Neem daarvoor gerust contact op met onze klantenservice.

Privacy & voorwaarden

  • Waarom moet ik me verplicht aanmelden met e-mailadres?

    Jouw aanmelding is nodig om te kunnen sparen. Als je een nieuwe telefoon gaat gebruiken, dan worden die spaarzegels automatisch overgezet als je met jouw account inlogt in de app. Mocht je ooit je wachtwoord vergeten, dan kunnen wij jou een e-mail sturen waarmee je weer toegang krijgt tot je account. Zo raak je de gespaarde zegels niet kwijt. Ook hebben we je e-mailadres nodig om een bevestigingsmail te sturen waarin we je aanmelding bevestigen.

  • Wat doen jullie met mijn gegevens?

    Wij gaan uiteraard heel zorgvuldig om met je gegevens. Lees daarover meer in ons actuele privacybeleid op www.ahtogo.nl/privacybeleid. Daar vind je trouwens ook hoe lang we gegevens bewaren.

  • Kan ik inzage krijgen in de gegevens die AH to go over mij verzamelt?

    Ja, dat kan. Je kan op elk moment inzage vragen in de gegevens die AH to go over je verzamelt en deze laten corrigeren of verwijderen. Stuur daarvoor een verzoek naar:


    Albert Heijn to go B.V., Postbus 3000 1500 HA Zaandam


    Via je AH to go profiel in de app kan je je persoonsgegevens inzien of wijzigen. Ook kan je je daar uitschrijven. Vragen? Bel naar 0800-0305.

  • Ik ben benieuwd naar de actievoorwaarden. Waar vind ik die?

    De algemene voorwaarden zijn te lezen op https://www.ahtogo.nl/algemenevoorwaarden

Tap to go

Tijdens het winkelen

  • Hoe werkt winkelen met Tap to go?

    Shop sneller dan ooit tevoren, zonder pinpas of kassa. Just tap, grab and go!

    • Tap: tap je kaart of je Android-telefoon kort tegen het prijskaartjes van het product dat je wilt hebben.
    • Grab: pak het product uit het schap.
    • And GO: na 10 minuten wordt het winkelmandje veranderd in een transactie. Via automatische incasso wordt het bedrag afgerekend. In de app zie je welke producten je getapt hebt en wat je eerder hebt gekocht.
    Meer weten? Check link.

  • Hoe voeg ik een product toe?

    Tik je kaart kort tegen het prijskaartje op het schap. Zie je een groen lampje? Dan is het product toegevoegd en kan je ‘m meenemen. Geen groen lampje? Probeer het opnieuw of vraag een medewerker om hulp.

  • Hoe verwijder ik een product?

    Hou je kaart ongeveer 3 seconden tegen het prijskaartje. Zodra het lampje oranje wordt, is het product verwijderd. Je ziet ‘m dan niet meer in de app. Lukt het niet? Probeer het opnieuw of vraag een medewerker om hulp.

  • Wat betekenen de kleuren op het prijskaartje?

    Groen lampje: het product is aan je winkelmandje toegevoegd.
    Oranje lampje: het product is uit je winkelmandje verwijderd.
    Rood lampje: Het product toevoegen is niet gelukt. Er is iets dat je aandacht vereist. Neem contact op met het winkelpersoneel of de klantenservice. 

  • Hoe werkt de timer in mijn winkelmandje?

    Zodra je een product tapt gaat er een timer van 10 minuten lopen. Deze geeft aan wanneer je boodschappen worden afgerekend. Bij ieder product dat je tapt of untapt begint de timer opnieuw. Je hoeft dus nooit te haasten. 

Afrekenen

  • De inhoud van mijn winkelmandje klopt niet. Wat nu?

    Dat kan gebeuren, als er iets is misgegaan bij het tappen. Als je nog aan het tappen bent, staan je boodschappen in je winkelmandje. Dan kan je zelf producten toevoegen en verwijderen met je Tap to go kaart.

  • Wat kan ik doen als mijn betaling is mislukt?

    Als de betaling mislukt, proberen we nog twee keer het bedrag van je rekening af te schrijven. Zorg dus dat je voldoende saldo hebt. Als de betaling weer mislukt, ontvang je een SMS of e-mail met het verzoek om te betalen via iDeal. Na onze derde poging blokkeren we je kaart en kan je niet meer tappen. Neem dan contact op met de klantenservice.

  • Wat betekent ‘automatische incasso is verzonden’?

    Dit betekent dat de producten uit je winkelmandje zijn afgerekend en dat het totaalbedrag automatisch van je rekening wordt afgeschreven. Wanneer dat precies is hangt af van je bank, maar hou rekening met ongeveer twee dagen verwerkingstijd.

  • Kan ik mijn betaling storneren?

    Ja, dat kan. Heb je het gevoel dat een betaling niet klopt? Neem dan eerst contact op met de klantenservice. Storneer je zonder de klantenservice gesproken te hebben? Dan blokkeren we je kaart en kan je (tijdelijk) niet meer winkelen met Tap to go. Neem dan contact op met de klantenservice.

Algemeen

  • Hoe kan ik sparen met Tap to go?

    Met Tap to go kan je o.a. sparen voor koffie & thee, croissants, fruit, broodjes en sap & smoothies. Heb je één van deze producten vijf keer getapt? Dan heb je een volle spaarkaart. De volgende keer krijg je het product gratis!

  • Kan ik ook alcoholische producten kopen met Tap to go?

    Ja, dat kan. Als je een alcoholisch product tapt krijg je een rood lampje te zien op het prijskaartje. Ook krijg je een melding in de app. Het product is dan nog niet toegevoegd aan je winkelmandje. Een medewerker komt checken of je 18 of ouder bent. Zo ja, dan wordt het product aan je winkelmandje toegevoegd.

  • Kan ik tappen met mijn telefoon?

    Android
    Ja, dat kan. Maar alleen als je toestel een NFC-functie heeft. We testen dit nog volop. Daarom kan het zijn dat (un)tappen (transactie ongedaan maken) met je telefoon minder soepel gaat. Onze tip: hou altijd je Tap to go-kaart bij de hand.


    iPhone
    Helaas beschikken iPhones niet over deze functie. Je kan dus niet tappen met je iPhone.

  • Mijn kaart is kwijt of gestolen. Wat moet ik doen?

    Blokkeer je kaart zo snel mogelijk om te voorkomen dat iemand anders er misbruik van maakt. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice of blokkeer je kaart in de app.


    Wil je een nieuwe Tap to go kaart? Dat kan. Vraag ‘m gratis aan in de winkel. Er zijn nog een paar andere dingen die je moet doen:
    1. Log uit in je app, dat kan onderaan bij profielgegevens
    2. Maak een nieuw AH profiel aan met een ander e-mailadres
    3. Activeer je nieuwe kaart in de app
    4. GOOD TO GO!