Privacybeleid

PRIVACYBELEID AH TO GO

Dit is het privacybeleid van Albert Heijn to go (“AH to go”). Dit privacybeleid verschaft informatie over de gegevens die we verwerken van de gebruikers en klanten van onze AH to go winkels, website, en AH to go app voor je smartphone of tablet. Wij vinden het belangrijk ervoor te zorgen dat onze dienstverlening transparant, persoonlijk en betrouwbaar is. Wij zijn dan ook voortdurend op zoek naar manieren om onze dienstverlening waar nodig te verbeteren en deze zoveel mogelijk af te stemmen op je persoonlijke wensen en behoeften. AH to go gaat daarbij zorgvuldig om met je gegevens en zorgt ervoor dat elke verwerking van je gegevens voldoet aan de toepasselijke wet- en regelgeving.

Dit privacybeleid kan van tijd tot tijd wijzigen indien nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Het meest actuele privacybeleid staat altijd op http://ahtogo.nl/privacybeleid/. AH to go raadt je aan dit privacybeleid geregeld te raadplegen zodat je van deze wijzigingen op de hoogte bent, maar we informeren je altijd over belangrijke veranderingen.

Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 30 augustus 2018.

1 WANNEER IS DIT PRIVACYBELEID VAN TOEPASSING?

Dit privacybeleid is van toepassing op alle gegevens die AH to go verzamelt en verwerkt van gebruikers en klanten van de AH to go winkels, website en AH to go app voor je smartphone of tablet.

Op de AH to go website tref je een aantal links aan naar andere websites. Hoewel deze websites met zorg zijn geselecteerd, zijn wij niet verantwoordelijk voor verwerking van je persoonsgegevens via deze websites. Dit privacybeleid is niet van toepassing op het gebruik van dergelijke websites.

2 WIE IS VERANTWOORDELIJK VOOR JE GEGEVENS?

Albert Heijn to go B.V., gevestigd aan de Provincialeweg 11, 1506 MA te Zaandam, is de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens zoals beschreven in dit privacybeleid.

3 WAARVOOR GEBRUIKT AH TO GO JE GEGEVENS?

AH to go gebruikt jouw gegevens zodat je gebruik kunt maken van de digitale AH to go klantenkaart. Zo wordt je e-mailadres gebruikt ter verificatie van de klant en om in te loggen. Je klantenkaartnummer is te zien in de app (ook als QR code) op je digitale klantenkaart en wordt gebruikt bij de kassa in de AH to go winkel om korting of spaarpunten te verlenen. We hebben deze gegevens nodig om de app als dienst goed te laten werken en jouw aankopen bij jouw kaart te registreren, zodat deals, beloningen en gespaarde punten aan je kunnen worden uitgekeerd. We gebruiken deze informatie ook om ons aanbod in de winkel te optimaliseren, wat we doen op grond van ons gerechtvaardigd bedrijfsbelang.

Als je een profielfoto hebt toegevoegd, dan wordt deze alleen op je telefoon opgeslagen en kun je deze ook altijd weer verwijderen.

We houden verder bij welke deals je activeert of verzilvert, hoeveel punten je hebt gespaard en welke beloningen je ontvangt (bijv. gratis koffie bij een volle spaarkaart). Beloningen of gespaarde punten bewaren we zolang deze niet zijn verzilverd (en zolang deze geldig zijn). Activeringen of verzilveringen van deals worden maximaal 4 weken bewaard en daarna verwijderd. Deals, beloningen en gespaarde punten zijn gekoppeld aan je kassatransacties. Deze kassatransacties worden na 4 weken gepseudonimiseerd bewaard.

Alleen als je daarvoor toestemming hebt gegeven, gebruiken we gegevens over je locatie om de dichtstbijzijnde AH to go winkel te kunnen tonen.

Je kunt aan ons terugkoppelen hoe je onze winkels hebt ervaren. Wij gebruiken jouw terugkoppeling om onze winkels te verbeteren, en kunnen contact met je opnemen over hoe we je terugkoppeling hebben gebruikt als je hiervoor gegevens hebt achtergelaten. In sommige gevallen heeft jouw terugkoppeling betrekking op winkels van franchisenemers, zoals op de stations van de Nationale Spoorwegen. We geven jouw terugkoppeling door aan de franchisenemer als jouw terugkoppeling over zijn winkel gaat.

Nadat je de app hebt verwijderd van je telefoon worden je persoonsgegevens niet verwijderd. Dit gebeurt pas als je je expliciet uitschrijft uit de app (zie onder je Profiel & Instellingen), of als je de app meer dan een (1) jaar niet gebruikt. Eventuele beloningen en gespaarde punten komen dan ook te vervallen. We sturen je wel een e-mail om te controleren of je inderdaad wilt dat je account vervalt.

Voor vragen over wat we met je gegevens doen, kun je tijdens werkdagen contact opnemen met de afdeling Albert Heijn Klantenservice door te bellen naar 0800-0305.

ALS JE MET ONS COMMUNICEERT VIA SOCIAL MEDIA

De AH to go Website & App delen via social media

Indien je ervoor kiest de AH to go Website te delen via social media, zoals Youtube, Facebook en/of Twitter, dan zullen je persoonsgegevens (zoals je naam en het feit dat je geïnteresseerd bent in onze producten en diensten) tevens zichtbaar worden voor alle bezoekers van je persoonlijke social mediapagina’s. Op het gebruik van dergelijke social media websites zijn de voorwaarden (waaronder het privacybeleid) van de betreffende social media websites van toepassing. De algemene voorwaarden van AH to go en dit Privacybeleid zijn niet van toepassing op het gebruik van dergelijke social media websites.

Onze social media pagina’s

Wij zijn actief op verschillende social media platforms, zoals Twitter, Youtube, Instagram en Facebook. Wanneer je met ons communiceert via onze social mediapagina’s (bijvoorbeeld wanneer je commentaar plaatst, media uploadt, een persoonlijke boodschap verzendt of fan van ons wordt door op de “Like” knop te klikken) kan het zijn dat wij persoonlijke informatie over je ontvangen (zoals je (gebruikers)naam, je profielfoto, je woonplaats, je e-mailadres en je geslacht). Hoe wij met je gegevens omgaan, staat beschreven in de Albert Heijn to go Facebook Privacyverklaring, dat in aanvulling geldt op (i) dit privacybeleid en (ii) de gebruiksvoorwaarden en andere verklaringen van Facebook. AH to go raadt je aan om de gebruiksvoorwaarden en andere verklaringen van Facebook zorgvuldig te lezen. Deze kunnen afwijken van het privacybeleid van AH to go.

4 MAKEN WIJ GEBRUIK VAN COOKIES?

Lees meer over hoe wij gebruik maken van cookies in het Cookiebeleid van AH to go.

5 WELKE DERDEN HEBBEN TOEGANG TOT JE GEGEVENS?

AH to go schakelt bij de uitvoering van haar dienstverlening en andere bedrijfsactiviteiten derden in (zoals drukkerijen en e-mail- en postverwerkers). Voor zover deze derden bij het uitvoeren van de betreffende diensten en bedrijfsactiviteiten je gegevens verwerken, doen zij dit in hoedanigheid van bewerker voor AH to go en heeft AH to go de vereiste technische en organisatorische maatregelen getroffen om te verzekeren dat je gegevens uitsluitend voor bovenstaande doeleinden worden verwerkt. Uitsluitend indien AH to go hiertoe wettelijk is verplicht, worden persoonsgegevens verstrekt aan toezichthouders, fiscale autoriteiten en opsporingsinstanties.

Je persoonsgegevens kunnen in dit kader ook worden doorgegeven naar ontvangers in landen buiten de Europese Economische Ruimte. AH to go zal in dergelijke gevallen passende maatregelen nemen en standaardbepalingen inzake gegevensbescherming die door de Europese Commissie zijn opgesteld met deze ontvangers overeenkomen, om te waarborgen dat je gegevens zo goed mogelijk worden beschermd. Voor vragen hierover verzoeken wij je te wenden tot onze klantenservice.

Wij geven je contactgegevens aan een franchisenemer door als je jouw contactgegevens opgeeft bij je terugkoppeling over een winkel van een franchisenemer, zoals bijvoorbeeld de AH to go winkels op de stations van de Nederlandse Spoorwegen.

6 HOE BEVEILIGEN WIJ JE GEGEVENS?

AH to go gaat uiterst zorgvuldig om met je persoonsgegevens. Wij hebben verschillende technische en organisatorische maatregelen genomen om je persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of onrechtmatig gebruik. Zo beveiligen wij onze systemen en applicaties volgens de geldende standaarden voor informatiebeveiliging, zoals Control Objectives for Information and related Technology (CobiT) en de Standard of Good Practice for Information Security (ISF, 2011).

7 VRAGEN EN VERZOEKEN OM INZAGE, CORRECTIE EN VERWIJDERING

Je kunt op elk moment inzage vragen in de gegevens die AH to go over je verzamelt en deze laten corrigeren of verwijderen door een verzoek op te sturen naar: privacy@ah.nl .

Als je je hebt ingeschreven voor het AH to go klantenkaartprogramma dan vraagt AH to go je om een kopie van je rijbewijs, identiteitskaart, of paspoort mee te sturen bij je verzoek. Zo weten we zeker dat we jouw gegevens alleen aan jou laten zien. We vragen je om de KopieID app te gebruiken van de overheid om ons een veilig kopie van jouw identiteitsbewijs te sturen. We vernietigen dit bewijs direct na verificatie van jouw identiteit.

Via je AH to go profiel in de app kun je je persoonsgegevens inzien of wijzigen. Ook kun je je daar uitschrijven. De klantenservice van Albert Heijn, bereikbaar via 0800-0305, kan je ook helpen bij het vinden van de juiste instellingen van je AH to go profiel.

Indien je een misstand over het gebruik van jouw gegevens wilt signaleren of een klacht wilt indienen over hoe we je verzoek hebben behandeld, heb je het recht je te richten tot de Autoriteit Persoonsgegevens. We willen je echter vragen eerst contact op te nemen met onze klantenservice via ah.nl/klantenservice of door te bellen naar 0800-0305 indien je vragen of klachten hebt of wilt reageren op dit privacybeleid, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen.