Tijdens het winkelen

  • Hoe werkt winkelen met Tap to go?

    Zo betaal je met Tap to go. Geen pinpas, geen kassa. Just tap, grab and go!

    1. Tap
      Tap je kaart kort tegen het prijskaartjes van het product dat je wilt hebben.
    2. Grab
      Pak het product uit het schap.
    3. And GO!
      Na 10 minuten wordt het bedrag automatisch van je rekening afgeschreven.

    Goed om te weten

    Per ongeluk getapt?

    Hou je kaart ongeveer 3 seconden tegen het prijskaartje om het product uit je winkelmandje te halen.

    Weten wat je hebt getapt?

    Bekijk je winkelmandje in de app of ga naar een medewerker, die kan de inhoud van jouw winkelmandje weergeven.

  • Hoe voeg ik een product toe?

    Tappen

    Tik je kaart kort tegen het prijskaartje op het schap. Zie je een groen lampje? Dan is het product toegevoegd.

    Lukt het niet?

    Probeer het product nog eens te tappen of vraag een medewerker om hulp.

    De winkel al uit? Geen probleem.

    Neem contact op met de klantenservice

     

  • Hoe verwijder ik een product?

    Untappen

    Hou je kaart ongeveer 3 seconden tegen het prijskaartje. Zodra het lampje oranje wordt, is het product verwijderd.

    Lukt het niet?

    Probeer het product nog eens te untappen of vraag een medewerker om hulp.

    De winkel al uit? Geen probleem.

    Neem contact op met de klantenservice

  • Wat betekenen de kleuren op het prijskaartje?

    Tijdens het tappen laat het prijskaartje verschillende kleuren zien:

    • Groen - Tap: het product is aan je winkelmandje toegevoegd
    • Oranje - Untap: het product is uit je winkelmandje verwijderd
    • Rood -  Ga naar een medewerker voor hulp

     

  • Mijn kaart doet het niet, wat nu?

    Als je kaart het niet doet, kun je niet winkelen met Tap to go. Ga naar een medewerker voor hulp of neem contact op met de klantenservice

  • Het prijskaartje is rood maar ik zie niets in de app, wat nu?

    Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn. Vraag een medewerker om hulp.

  • Ik winkel alleen met mijn Tap to go kaart, kan ik mijn winkelmandje zien?

    Ja, dat kan zeker. Ga naar een medewerker, die kan de inhoud van jouw winkelmandje weergeven.

  • Hoe werkt de timer in mijn winkelmandje?

    Zodra je een product tapt gaat er een timer van 10 minuten lopen. Deze geeft aan wanneer je boodschappen worden afgerekend. Bij ieder product dat je tapt of untapt begint de timer opnieuw. Je hoeft dus nooit te haasten!

    Toch nog winkelen als de timer al is afgelopen? Geen probleem. Je kunt weer opnieuw beginnen met winkelen.

  • Kan ik ook alcoholische producten kopen met Tap to go?

    Ja, dat kan. Als je een alcoholisch product tapt krijg je een rood lampje te zien op het prijskaartje, ook krijg je een melding in de app. Het product is dan nog niet toegevoegd aan je winkelmandje. Zoek een medewerker, zij zullen je leeftijd controleren. Ben je 18 of ouder? Dan voegt de medewerker het product toe aan je winkelmandje.

    Wil je het product toch niet? Dan kan de medewerker het product weer uit je winkelmandje halen.

Over afrekenen

  • Wat kan ik doen als de inhoud van mijn winkelmandje niet klopt?

    Tijdens het winkelen

    Als je nog aan het tappen bent, staan je boodschappen in je winkelmandje. Dan kun je zelf producten toevoegen en verwijderen met je Tap to go kaart. Kom je er niet uit? Vraag een medewerker om hulp.

    Als je al afgerekend hebt

    Zodra je boodschappen zijn afgerekend vind je ze terug bij ‘eerdere aankopen’. Heb je het idee dat je bonnetje niet klopt?

    Neem contact op met een winkelmedewerker of de klantenservice.

  • Wat betekent ‘automatische incasso is verzonden’?

    Dit betekent dat de producten uit je winkelmandje zijn afgerekend en dat het totaalbedrag automatisch van je rekening wordt afgeschreven. Wanneer dat precies is hangt af van je bank, maar hou rekening met ongeveer twee dagen verwerkingstijd.

  • Wat kan ik doen als mijn betaling is mislukt?

    De eerste en tweede poging

    Als de betaling mislukt, proberen we nog twee keer het bedrag van je rekening af te schrijven. Hiervoor hoef jij niets te doen, behalve zorgen dat je voldoende saldo hebt. Als de betaling wederom mislukt, ontvang je een SMS of e-mail met het verzoek om te betalen via iDeal.

    Na de derde poging

    Lukt de betaling de derde keer ook niet? Dan blokkeren we je kaart en kun je niet meer tappen. In de app krijg je een melding dat je kaart het niet doet. Neem contact op met de klantenservice om je account weer te kunnen gebruiken.

  • Kan ik mijn betaling storneren?

    Ja, dat kan. Heb je het gevoel dat een betaling niet klopt? Neem dan altijd eerst contact op met de klantenservice voordat je storneert.

    Storneer je zonder de klantenservice gesproken te hebben? Dan blokkeren we je kaart en kun je (tijdelijk) niet meer winkelen met Tap to go. Neem contact op met de klantenservice om je account weer te kunnen gebruiken. 

  • Het afgeschreven bedrag (bonnetje) komt niet overeen met mijn getapte producten, wat nu?

    Zodra je getapte producten zijn afgerekend vind je ze terug bij ‘eerdere aankopen’. Heb je het idee dat je bonnetje met aankopen niet klopt? Neem dan altijd eerst contact op met de klantenservice voordat je storneert.

    Storneer je zonder de klantenservice gesproken te hebben? Dan blokkeren we je kaart en kun je (tijdelijk) niet meer winkelen met Tap to go. Neem contact op met de klantenservice om je account weer te kunnen gebruiken. 

  • Ik heb een verkeerd product getapt maar het is al afgerekend, wat nu?

    Check voor de zekerheid eerst je aankopen in de app. Je vindt ze terug bij ‘eerdere aankopen’. Heb je het idee dat je lijstje met aankopen niet klopt? Vraag een medewerker om hulp of neem contact op met de klantenservice

  • Wat kan ik doen als ik een product te veel heb getapt maar het al is afgerekend?

    Check voor de zekerheid eerst je aankopen in de app. Je vindt ze terug bij ‘eerdere aankopen’. Heb je het idee dat je lijstje met aankopen niet klopt? Vraag een medewerker om hulp of neem contact op met de klantenservice.

Algemeen

  • Wat moet ik doen als mijn Tap to go kaart is gestolen?

    Blokkeer je kaart zo snel mogelijk om te voorkomen dat iemand anders er misbruik van maakt. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice of blokkeer je kaart in de app.

    Wil je een nieuwe Tap to go kaart?  Dat kan natuurlijk. Vraag ‘m gratis aan in de winkel.  Er zijn nog een paar andere dingen die je moet doen:

    1. Log uit in je app, dat kan onderaan bij profielgegevens

    2. Maak een nieuw AH profiel aan met een ander e-mailadres

    3. Activeer je nieuwe kaart in de app

    4. GOOD TO GO!

     

     

  • Wat moet ik doen als ik mijn Tap to go kaart kwijt ben?

    Blokkeer je kaart zo snel mogelijk om te voorkomen dat iemand anders er misbruik van maakt. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice of blokkeer je kaart in de app.

    Wil je een nieuwe Tap to go kaart?  Dat kan natuurlijk. Vraag ‘m gratis aan in de winkel. Er zijn nog een paar andere dingen die je moet doen:

    1. Log uit in je app, dat kan onderaan bij profielgegevens

    2. Maak een nieuw AH profiel aan met een ander e-mailadres

    3. Activeer je nieuwe kaart in de app

    4. GOOD TO GO!

     

    Heb je de kaart teruggevonden? Dan kunnen wij die deblokkeren. Neem daarvoor contact op met de klantenservice

  • Mijn kaart werkt niet meer, wat nu?

    Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn. Neem contact op met een medewerker of onze klantenservice. Zij kunnen zien wat er aan de hand is en helpen je verder.

  • Mijn kaart is geblokkeerd, wat kan ik doen?

    Neem contact op met onze klantenservice. Zij kunnen zien wat er aan de hand is en helpen je verder.

  • Kan ik tappen met mijn telefoon?

    Android

    Ja, dat kan. Maar alleen met een Android toestel met NFC-functie. We zijn dit nog volop aan het testen en altijd aan het verbeteren. Daarom kan het zijn dat het (un)tappen met je telefoon minder soepel gaat dan met je kaart. Onze tip: hou altijd je Tap to go kaart bij de hand.  

    iPhone

    Helaas beschikken iPhones niet over deze functie, daarom kun je niet tappen met je iPhone.

  • Hoe zet ik NFC aan?

    Dat is voor iedere telefoon weer anders. Meestal vind je de NFC-functie onder instellingen. Kun je het niet vinden? Dan kun je het best contact opnemen met je telecomprovider.

    Om te tappen met je telefoon moet je de Tap to go app installeren én NFC aanzetten op je telefoon. Misschien krijg je in de app een melding dat je Tap to go toestemming moet geven voor NFC betalingen . Dat doe je zo:

    Android

    Ga naar de instellingen > verbindingen op je telefoon. Schakel hier “NFC en betaling” in. Je NFC-betaalfunctie staat nu aan. Ga daarna naar apps en meldingen > geavanceerd > standaard apps. Druk op tik en betaal > standaard betaalapp. Stel hier Tap to go in als betaalapp.

    iPhone

    Helaas beschikken iPhones niet over deze functie, daarom kun je niet tappen met je iPhone.

  • Hoe installeer ik de app op mijn telefoon?

    Download de gratis Tap to go app in de Google Play Store of de App Store. In de app meld je je in vier snelle stappen aan voor Tap to go. Daar heb je natuurlijk wel een Tap to go kaart voor nodig. Haal ‘m op in een AH to go. Bij stap 2 Activeer je kaart kan je of je kaartnummer invullen, of de barcode scannen met je telefoon.

  • Bij welke winkels kan ik Tap to go gebruiken?

  • Hoe werkt sparen met Tap to go?

    Met Tap to go kan je sparen voor koffies, thee, croissants, appels en bananen. Heb je een van deze producten vijf keer getapt? Dan heb je een volle spaarkaart! Bij de volgende tap ronde zal je het product gratis ontvangen!